Siedem sposobów na wypracowanie zdrowych nawyków, aby zachować dobrą kondycję

Automatycznie zapisany szkic

Prowadzenie zdrowego stylu życia zaczyna się od wypracowania w sobie zdrowych automatyzmów. Najlepszym sposobem na stworzenie zdrowego nawyku jest zrozumienie tego, jak mózg przetwarza informacje tworzące nawyki, dzięki czemu jest w stanie zaoszczędzić energię, potrzebną do rozwiązania innych problemów. Na początku, kiedy zaczynamy robić nowe rzeczy, potrzebujemy uważności i koncentracji. Nowe informacje docierają do płata czołowego mózgu, gdzie są dokładnie przetwarzane. Zachowanie nawykowe jest ważnym elementem w większej skali, czyli cyklu nawyków. Zawsze jest wskazówka, po której następują nawykowe działania a na końcu czeka nagroda. Na przykład wiele firm fast foodowych wykorzystuje Twoje zmysły, aby przyciągnąć Cię do swoich produktów. Reklama pobudza zmysły w taki sposób, że sprawia, że to, co oferuje, staje się dla Ciebie bardziej atrakcyjne. I to działa. Korzystanie ze zmysłu wzroku, smaku, węchu i słuchu może pomóc w stworzeniu pozytywnego związku z określonym jedzeniem lub wypracowywanym zachowaniem. Dlaczego więc nie wykorzystać tej wiedzy do stworzenia pozytywnego poczucia ruchu i włączenia do swojej diety zdrowej żywności? Zastosuj tą wiedze dla własnych korzyści!
Jak zatem wykształcić w sobie zdrowe nawyki, aby pozostać w dobrej formie Oto kilka wskazówek, jak to zrobić.
Wyjdź na zewnątrz
Ćwiczenia w pięknym otoczeniu na świeżym powietrzu to wspaniały sposób na czerpanie przyjemności z bycia bardziej aktywnym i czuć pełną satysfakcję po zakończonym treningu. Wiele osób stwierdza, że zaplanowana aktywność w postaci jedynie, szybkiego 20-minutowego spaceru, staje się znacznie dłuższa, kiedy można cieszyć się wspaniałym otoczeniem. To, co jest atrakcyjne wizualnie, może różnić się w zależności od preferencji osób. Niektórzy z nas wolą góry i wieś, podczas gdy inni lubią ruchliwe ulice miasta. Ważne jest, aby wiedzieć, które środowisko preferujesz, aby móc w naturalny sposób stworzyć rutynę w treningu.
Bądź kreatywny pozostając w pomieszczeniach
Jeśli trening na zewnątrz z jakiegoś powodu nie jest możliwy do wykonania, ćwicz w pobliżu okna, aby widzieć krajobraz ze swojego mieszkania czy domu. Jeśli obserwowanie ludzi ćwiczących na siłowni motywuje Cię do większego wysiłku, wybierz urządzenie cardio, które skierowane będzie w stronę siłowni i osób trenujących. Podczas następnego treningu zastanów się, jak to, co widzisz, wpływa na twój poziom energii.
Stwórz przestrzeń do ćwiczeń
Jeśli planujesz ćwiczyć w domu, możesz stworzyć specjalną przestrzeń po prostu kładąc matę na podłodze w wyznaczonym przez ciebie miejscu. Nabierz nawyku korzystania z tej samej przestrzeni w domu do codziennych ćwiczeń. Posiadanie wyznaczonego miejsca pozwala skupić się na rutynie i nawyku codziennego treningu. Oczyść obszar w pobliżu maty, abyś mógł się swobodnie poruszać. Mniej zatłoczona przestrzeń może pomóc Ci ogólnie poczuć się bardziej rozluźnionym i swobodnym.
Przygotuj kreatywne posiłki
Poświęć trochę czasu i starannie przygotuj kreatywne, kolorowe i atrakcyjne wizualnie potrawy i przekąski. Jeśli na przykład Twoim ulubionym kolorem jest czerwony, dodanie do kanapek czerwonej papryki, pomidora lub rzodkiewek a nawet jabłek sprawi, że będą smaczniejsze. Zawsze czujemy się szczęśliwsi jedząc potrawy, które do nas przemawiają, dlatego często skłaniamy się ku pięknie udekorowanym ciastom – do czego nie zachęcam. Zbyt często zdrowe opcje posiłków niekoniecznie wyglądają tak atrakcyjnie. Jednak przy odrobinie kreatywności i czasu z pewnością przygotujesz zdrowe i smaczne potrawy.
Włącz muzykę, która poprawia nastrój i motywuje
Muzyka, której słuchasz podczas treningu, może wpływać na to, jak się czujesz i jak długo ćwiczysz. Upewnij się, że wybierasz swoje ulubione optymistyczne i motywujące melodie lub piosenki do trudnych ćwiczeń, gdy wiesz, że potrzebujesz wydobyć z siebie jeszcze więcej energii. Kiedy chcesz ćwiczyć w stałym i równym tempie, słuchanie inspirującej muzyki rytmicznej może pomóc Ci utrzymać odpowiedni rytm. Podczas ćwiczeń rozciągających i jogi odtwarzanie wolnej muzyki może dodatkowo pomóc zmniejszyć stres.
Stwórz własny izotoniczny napój
Nabierz nawyku nawadniania organizmu podczas ćwiczeń. Przygotuj samodzielnie butelkę pełną czegoś, co lubisz i co zmotywuje Cię do codziennych ćwiczeń. Upewnij się, że dobrze dobrałeś składniki do swojego napoju, aby nie przesadzić z cukrem i nadmiarem kalorii. Napój elektrolitowy z wodą i ulubionym owocem lub napój energetyzujący o niskiej zawartości cukru będą z pewnością dobra opcją.
Używaj zapachów, które wpływają na Twój nastrój
Kiedy myślisz o ćwiczeniach zapach, który przychodzi ci na myśl, to spocone skarpetki, t-shirty i pachnąca stęchlizną torba gimnastyczna. To z pewnością nie najlepszy sposób na motywację, który może skutecznie zniechęcić do treningu. Wybieraj zatem zapachy, które pomogą Ci poprawić nastrój i podnieść poziom energii. Wybieranie określonego zapachu, który kojarzy się z treningiem, to świetny sposób na wyrobienie zdrowego nawyku. Na przykład zapach lawendy działa bardzo odprężająco i kojąco. Aby zachować spokój ducha, przed przystąpieniem do jogi warto zastosować perfumy lawendowe bądź użyć świec o tym właśnie zapachu.
Jeśli chcesz się skutecznie przebudzić o poranku przed sesją treningową, mięta pieprzowa gwarantuje orzeźwiający zapach i naturalne pobudzenie. Olejek z mięty pieprzowej jest niedrogi i bardzo przyjemny w zapachu, kiedy zaczynasz odczuwać zmęczenie. Zapachy cytrusowe również gwarantują orzeźwienie, więc są idealnym aromatem do codziennych ćwiczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.