Najlepsza dieta na lato

Najlepsza dieta na lato

Ambicją prawie każdej osoby udającej się na urlop, jest posiadanie figury rodem z okładki Vouge. Niestety, większość wczasowiczów zdaje sobie sprawę z nadchodzącego urlopu zaraz przed wakacjami i chciałoby zrzucić przynajmniej dziesięć kilogramów w niedługim czasie. W tym tekście przybliżymy ci, jak najlepiej zrzucać zbędne kilogramy, czy musisz wykorzystywać do tego celu specjalistyczne suplementy, a także jak zachować efekt na dłużej. Odpowiemy też na pytanie, jak się nie odchudzać, a także co może grozić w przypadku, jeśli przesadzisz z tempem zrzucania zbędnych kilogramów.

Pamiętaj, jeśli pozostajesz pod opieką specjalisty, w związku z jakimiś długotrwałymi chorobami, wskazane jest skonsultowanie z nim odchudzania. Każdy organizm jest różny cierpiąc na poważne schorzenia, powinieneś zawsze ostrożnie podejmować zmiany żywienia.

Jedna recepta na odchudzanie

Poza wspomnianymi już wyżej osobami, cierpiącymi na różnorakie choroby, recepta na odchudzanie jest tylko jedna. Schudnięcie nie jest możliwe bez utrzymania ujemnego bilansu kalorycznego. Oznacza to, że w celu spalenia kilku kilogramów tłuszczów, niezbędne jest spożywanie mniejszej liczby kalorii niż wynosi dzienne zapotrzebowanie. Jeśli brzmi to dla ciebie jak czarna magia, to polecamy różnorakie kalkulatory zapotrzebowania kalorycznego dostępne w internecie. Pozwolą w łatwy sposób zweryfikować ilość jedzenia, którą powinieneś codziennie przyjmować.

Spożywanie mniejszej niż potrzebna ilości jedzenia może następować na dwa sposoby – po pierwsze, poprzez bierne życie i ścisłe kontrolowanie ilości przyjmowanych pokarmów, a po drugie przez uprawianie sportu. Wbrew powszechnej opinii, to nie sam sport poprawia sylwetkę i pozwala schudnąć, ale właśnie zwiększony popyt na kalorie.

Istotne w osiąganiu zamierzonych celów jest także to, żeby nie spożywać znacząco mniejszej niż dotychczas przyjmowanej liczby kalorii. W takim przypadku, w organizmie mogą zajść tak zwane adaptacje, skutkujące niższym niż zamierzone tempo zrzucania kilogramów. Dla obliczenia najlepszego tempa chudnięcia, mogą ponownie przydać się internetowe kalkulatory wyliczające współczynnik BMR, czyli energii zużywanej do życia. Dostarczanie organizmowi niższej niż taka ilości energii może skutkować poważnymi zaburzeniami, które opiszemy w dalszej części tekstu.

Cudowne metody rodem z życia gwiazd

Niestety, jak wynika z powyższego akapitu, wszystkie cudowne metody są skazane na niepowodzenie. Zarówno dieta opierająca się na poszczególnych składnikach diety, jak i ta skupiająca się na dostarczaniu kalorii tylko w niektórych godzinach dnia, nie może przynieść na długą metę zamierzonych efektów. O ile bardzo często pierwszy etap tego typu działań jest zachęcający, o tyle bardzo szybko następuje moment zwolnienia przemiany materii i brak progresu. Wszelkiego typu głodówki, posty cykliczne i diety warzywne mogą bardziej zaszkodzić, aniżeli pomóc. Czy znacie jedną osobę, która żywiąc się w ten sposób wytrzymała dłużej niż miesiąc, pół roku, rok?

Problemy wywołane zbyt niską podażą kaloryczną

Opisany już wyżej wskaźnik BMR to podstawa funkcjonowania organizmu. Jego przekroczenie powoduje stopniowe pojawianie się problemów zdrowotnych, spowodowanych tym, że organizm nie ma energii do normalnego funkcjonowania. Mogą to być problemy z wypadaniem włosów, słabnące paznokcie, wciąż ogarniająca senność, zmniejszone libido, a u kobiet także problemy z okresem.

Nawet jeśli spadające na wadze kilogramy stanowią wystarczającą zachętę do kontynuowania diety, to prędzej czy później, taka osoba będzie zmuszona do jej przerwania. Organizm “spuszczony ze smyczy” będzie chciał nadrobić utracone rezerwy i przygotować się na następne okresy głodówki, gromadząc tłuszcz. Efekt jo-jo murowany.

Jak mierzyć liczbę spożywanych kalorii?

Myśląc o rozpoczęciu odchudzania, kluczowe jest zdanie sobie sprawy, co tak naprawdę sprawia, że tyjemy. Nadwyżka kaloryczna jest często konsekwencją jednej, maksymalnie dwóch złych decyzji żywieniowych w trakcie każdego dnia. Często po rozpoczęciu diety, wystarczające jest wyeliminowanie tego typu złych nawyków, a nagroda przychodzi szybciej niż można się spodziewać.

Przechodząc do meritum – w miejsce dawniej pojawiających się dzienniczków żywienia, aktualnie coraz powszechniejsze są aplikacje liczące dzienne spożycie. Stanowią one połączenie kalkulatorów kalorii, tempa odchudzania, a także wskaźnika BMR. Wprowadzając spożyty produkt wraz z jego masą, bardzo prosto można kontrolować, jak dużo kalorii w sobie zawierał. Największym problemem jest samo ważenie produktów, jednak i do tego można przywyknąć. Najbardziej znanymi przedstawicielami tego typu aplikacji są MyFitnessPal od Endomodo i Fitatu.

Chcąc zrzucić kilka kilogramów pamiętaj o powyższych zasadach. Być może najbliższe lato nie jest już dobrym celem, ale za rok będziesz cieszył się sylwetką, której niejeden ci pozazdrości. Jednocześnie nie będziesz borykał się z problemami zdrowotnymi, ani nie spotka cię znienawidzony przez wielu efekt jo-jo. Miej też na uwadze, że wszystkie “cudowne” suplementy to najczęściej żerowanie na chęci szybkiego zgubienia kilogramów, a zamiast pomagać szkodzą, podobnie jak metody obiecujące płaski brzuch w 30 dni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.