Jak dbać o zdrowie po pięćdziesiątym roku życia?

Automatycznie zapisany szkic

Człowiek się zmienia, starzeje i musi dbać o zdrowie

Każdy z nas zmienia się i starzeje. Musi dbać o swoje zdrowie, aby nie zmagać się później z efektami utajonych chorób. Osoba po pięćdziesiątym roku życia musi raz w roku zrobić wszystkie regularne badania, czyli mocz, morfologię i OB. Należy mierzyć ciśnienie krwi, sprawdzać pracę serca, kontrolować wątrobę i nerki, a także zadbać o usg tarczycy. Dbałość o zdrowie jest bardzo ważna i każdy człowiek musi o tym pamiętać. Z zaniedbań przychodzą poważne choroby.

Badania dla pani 50+

Pani po pięćdziesiątym roku życia musi zadbać o wykonanie badań takich, jak mammografia piersi oraz cytologia. Wykonanie badań jest konieczne, bez nich nie da się dokładnie kontrolować swojego zdrowia.

Pan po 50 musi…

kontrolować prostatę, ponieważ schorzenia prostaty występują dość często. Poza tym panowie powinni dbać o ciśnienie, ograniczyć palenie papierosów oraz spożycie alkoholu (nadmiernie picie powoduje marskość wątroby, źle wpływa na ciśnienie oraz nerki). Panowie mają też skłonność do jadania tłustych golonek, kiełbas i czerwonych mięs – powinni ograniczyć takie potrawy i przejść na lżejszą dietę, aby utrzymać dobrą wagę oraz wpłynąć pozytywnie na swoje samopoczucie.

Co jeszcze oprócz badań?

Badania są ważne, ale oprócz badań konieczne są dieta, ruch, stosowanie równowagi między życiem zawodowym oraz prywatnym. Dzięki temu zdrowie jest lepsze, a sylwetka także jest szczupła. Dieta może być śródziemnomorska – mało pieczywa, tłuszczu, cukru i soli, dużo warzyw, owoców, oliwa z oliwek, białe, chude mięso. To wszystko przekłada się na dobre zdrowie. Niejedna osoba doceni zdrowe i smaczne jedzenie, które pozwoli stracić zbędne kilogramy oraz wymodelować sylwetkę.

Jaki ruch jest dobry?

Może to być joga, callanetics, zumba, jazda na rowerze czy bieganie. Sprawdza się także wizyta w siłowni i ćwiczenia pod okiem instruktora. Osoby mające problem z kręgosłupem powinny wykonywać ćwiczenia rehabilitacyjne, które pozwolą usprawnić ciało oraz umysł. Niejedna osoba doceni takie ćwiczenia i trzy razy w tygodniu będzie je starannie wykonywała. Jeśli ktoś nie lubi ćwiczeń, a lubi pływanie czy aerobik w wodzie to może zapisać się na takie zajęcia. Karta multisport pozwala korzystać z ruch za mniejsze pieniądze. W lecie zalecane są siłownie na świeżym powietrzu, na urządzeniach ustawionych w parkach i na skwerach. Takie ćwiczenia nie kosztują ani grosza, są pomocne oraz efektywne. Na pewno warto takie ćwiczenia realizować i dbać o siebie, własną sprawność, zdrowie stawów, mięśnie i kręgosłup. Najgorzej jest, gdy dana osoba siedzi przez cały dzień i unika ruchu fizycznego. Nie ma nic gorszego niż takie podejście. Połączenie takich czynników, jak dbałość o zdrowie, wysypianie się na co dzień, dobra dieta, ruch fizyczny na pewno dobrze wpłynie na samopoczucie każdego – pań i panów. Po pięćdziesiątym roku życia metabolizm zwalnia, panie mają menopauzę, organizm zaczyna inaczej funkcjonować. Z tego powodu należy zadbać o siebie i własne potrzeby, nie można już żyć tak, jak w młodości. Warto o tym pamiętać, koniecznie trzeba zatroszczyć się o siebie. Taka dbałość jest też ważna dla osób starszych, które mają powoli ograniczoną mobilność, nieco gorsze samopoczucie, nie czują się najlepiej i potrzebują często nie tylko troski o ciało, lecz także leczenia takich dolegliwości, jak cukrzyca, choroby serca, nadciśnienie. Wówczas lekarz formułuje zalecenia i mówi jak powinna starsza osoba funkcjonować, by żyć dobrze oraz zdrowo, nie pogłębiając problemów zdrowotnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.