8 pomysłów na różnorodne śniadania i kolacje na ciepło

8 pomysłów na różnorodne śniadania i kolacje na ciepło

8 pomysłów na różnorodne śniadania i kolacje na ciepło!

Każdy z nas choć raz w dzieciństwie słyszał o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Pozytywnie wpływa na nasz nastrój i dodaje nam energii na cały dzień. Szczególnie osoby, które dbają o swoja figurę nie powinny zapominać o śniadaniu. W dorosłym życiu dość często zapominamy jak istotne jest śniadanie i wychodzimy w pośpiechu do pracy wypijając szybką kawę. Powracamy do tych nawyków, gdy w naszym życiu pojawiają się dzieci. Kolacja zaś jest ukoronowaniem ciężkiego dnia. Po całodziennej gonitwie marzymy, aby zjeść ciepłą kolację w gronie najbliższych i cieszyć się miłą i spokojną atmosferą domową.

Czasem zdarza się, że jest to nasz jedyny posiłek w ciągu dnia. Warto jednak poświęcić trochę czasu, by przygotować śniadanie i kolację na ciepło. Z reguły wydaje nam się, że dania na ciepło zabiorą nam bardzo dużo czasu. Jednak wbrew pozorom jesteś w stanie łatwo i bez większego wysiłku sam przygotować pyszne potrawy. Kanapki nie muszą być nudne, warzywa niesmaczne, a pełnowartościowy makaron czy pyszny omlet z pewnością rozpali twoje kubki smakowe. Pomysłów na przygotowanie ciepłych dań na śniadanie i kolacje jest bardzo dużo. Przedstawimy wam 8 pomysłów na takie posiłki, które przygotujesz szybko i z pewnością będą smaczne. Każdy czasem potrzebuje odmiany, a podane pomysły na pewno cię zainspirują.

ŚNIADANIA NA CIEPŁO

Frittata

Frittata to po prostu włoski omlet. Bardzo szybko przygotujesz go na śniadanie dla całej rodziny. Jest to masa jajeczną, którą miesza się z warzywami, szynką lub serem. Wszystkie składniki dobierasz według uznania. Ważne jest, by wybrać takie składniki, które dostarczą organizmowi niezbędne składniki odżywcze. Puszyste i delikatne ciasto z dodatkami sprawi, ze śniadanie stanie się dla ciebie ulubionym posiłkiem.

Małdrzyki

Jeśli lubisz eksperymentować w kuchni i ciekawią cię smaki z różnych regionów Polski przygotuj na śniadanie małdrzyki krakowskie. Delikatne serowe małdrzyki będą smakowały także najmłodszym członkom twojej rodziny. Można podawać je zarówno na ciepło jak i na zimno. Do przygotowania małdrzyków będziesz potrzebować sera twarogowego półtłustego, mąki pszennej i jajek. Przygotowaną masę wystarczy usmażyć na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju. Przygotowanie takiego pysznego śniadania zajmie ci zaledwie 30 minut. Na końcu można posypać je cukrem pudrem, bądź posmarować ulubiona konfiturą.

Panini

Panini

Panini to propozycja śniadania prosto z gorących Włoch. Jest to sycąca kanapka podawana na ciepło, która w środku zawiera przepyszne składniki. Jednak, aby przygotować idealne panini musisz wybrać odpowiednie pieczywo. Najlepsza będzie ciabatta, foccacia lub włoska kajzerka rosette. Nada się również bagietka, czy zwykła kajzerka. Podstawą panini jest chrupiąca skórka pieczywa. Aby zrobić idealną kanapkę na ciepło w stylu Sycylijskim do środka włóż miękkie składniki takie jak mozzarella, szynka, pomidor, czy rukola. Śmiało możesz podawać kanapki z ulubionym sosem.  Przepis na panini jest szybki i nieskomplikowany.

Jaglanka budyniowa z truskawkami

Przygotowanie takiego śniadania oprócz walorów smakowych posiada wiele innych zalet zdrowotnych. Kasza jest lekkostrawna, pomaga oczyścić organizm i obniża cholesterol. Zawiera duże ilości magnezu, żelaza, fosforu, potasu, wapnia i witaminy E i B. Zrobisz ją bardzo szybko i łatwo. Budyniowa jaglanka jest także idealnym rozwiązaniem dla osób dbających o figurę. Podstawowym składnikiem jest oczywiście kasza jaglana, którą łączymy z budyniem (najlepiej waniliowym lub śmietankowym). Jeśli chcesz, by jaglanka była bardziej słodka możesz dodać odrobinę miodu. Kwintesencją dania będą truskawki położone na wierzchu.

Omlet z wędzonym łososiem

Ten pomysł jest świetnym rozwiązaniem na przygotowanie sycącego śniadania. Do przygotowania omleta oprócz tytułowego łososia będziesz jeszcze potrzebować cebuli, czosnku, płatków owsianych, posikanego szczypiorku. Do uzyskania wyrazistszego smaku możesz dodać śmiało kremowego serka. Wszystkie składniki wymieszane razem pieczemy w piekarniku. Brzmi smakowicie.Prawda?

Pieczona owsianka

Pieczona owsianka z dodatkiem nasion chia i orzechów włoskich to przepis dla osób dbających o zdrowie. To danie skusi z pewnością osoby, które twierdzą, że owsianka jest niedobra, niesmaczna i zła. Głównym składnikiem jest owsianka ugotowana na mleku. Biały cukier możesz śmiało zamienić na cukier trzcinowy lub miód. Przygotowaną owsiankę posyp nasionami chia i orzechami włoskimi. Wszystko połączone razem zapiekamy w piekarniku. Trzeba tu zaznaczyć, że takie śniadanie dostarczy naszemu organizmowi duże ilości białka i błonnika. Po zjedzeniu tak zdrowego i zarazem pysznego śniadania twój poranek z pewnością będzie udany.

Wiśnie pod kruszonką

Fachowo można powiedzieć, że wiśnie pod kruszonka to inaczej crumble, czyli owoce zapiekane pod kruszonka. Jest to ulubiona propozycja śniadania na ciepło w Wielkiej Brytanii. Najważniejsza w tym śniadaniu jest kruszonka. Przygotowanie jej zajmuje zaledwie kilka minut.  Potrzebujesz tylko mąki, rozgrzanego masła i cukru oraz sezonowych owoców. Smacznie i szybko.

Parówki zapiekane z szynką długo dojrzewającą i serem

Każdy z nas lubi parówki. Najczęściej gotujemy je w wodzie i podajemy z sosem i pieczywem. Jednak ten składnik nie musi być wcale tak banalny. W połączeniu z szynką długo dojrzewającą i serem uzyskamy wykwitnę śniadanie. Do tej propozycji śmiało możesz dodać swoje ulubione sosy. Przepis jest szybki i oczywisty. Nie musisz mieć skończonych kursów kulinarnych, by przygotować takie śniadanie swoim najbliższym. Szynką i serem zawiń parówki i włóż do piekarnika. Gotowe!

POMYSŁY NA CIEPŁĄ KOLACJĘ

Kanapka drwala

Jest to świetne rozwiązanie na ciepłą a zarazem sycącą kolację. Sprawdzi się również dla miłośników burgerów. Do przygotowania kanapki drwala potrzebujesz ulubionej bułki (dla ograniczenia ilości kalorii można użyć pieczywa pełnoziarnistego), mięso mielone, ser, usmażony na chrupko bekon, sałatę, majonez i musztardę. Mięso mielone smaż bez panierki na rozgrzanej patelni. Wszystkie składniki ułóż warstwowo na bułce i polej majonezem i musztardą. Będzie to idealna uczta dla całej rodziny.

Kanapka drwala

Pieczone kotlety ryżowe

Kotlety ryżowe z dodatkiem marchewki to pomysł na pyszną i zdrową kolacje. Do przygotowania tego dania będziesz potrzebować kilku prostych produktów: ryżu, marchewki, czosnku, cebuli, jajka, bułki tartej, parmezanu i przypraw. Wymieszane składniki wystarczy upiec w piekarniku. Do podkreślenia smaku można dodać zioła prowansalskie. Dzięki bułce tartej kotlety będą chrupiące.

Placki ziemniaczane z kurkami

Placki ziemniaczane nie raz królowały na naszych stołach. W połączeniu z kurkami stworzą idealną kolację dla całej rodziny. Placki ziemniaczane z sosem? Czemu nie? Będzie to świetny dodatek, by podkreślić wyrazisty smak kurek. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób nie jedzących mięsa. Smak zapiekanych ziemniaków z dodatkiem aromatycznych kurek zachwyci najbardziej wybredne podniebienie.

Pieczone pomidory

Pozornie prosty składnik, a może nas zaskoczyć. Pomidory możemy piec dodając do nich najróżniejszy farsz. Do wydrążonych pomidorów możesz dodać warzywa, ryż, ser, szczypior. To danie pełne smaków i możesz je przygotować tak jak lubisz najbardziej. Śmiało stworzysz wersję dla wegan i dla miłośników mięsa. Możesz je podawać z sosami. Już sam zapach przyrządzanych pomidorów pobudzi wasze zmysły.

Zapiekanki z pieczarkami

To klasyk uwielbiany przez dzieci jak i dorosłych. Przygotowanie tak pysznego posiłku zajmie ci zaledwie kilka chwil, a z pewnością ucieszy członków twojej rodziny. Oprócz pieczarek możesz dodać do zapiekanek ser, pomidora, rukolę, szynkę, mięso mielone… Można wymieniać i wymieniać w nieskończoność. Na zapiekance może znaleźć się wszystko to co lubisz najbardziej. To sposób na szybką i niedrogą kolację. To co? Gotujemy?

Naleśniki

Naleśniki

Naleśniki to delikatne i popularne danie. Można przyrządzić je na wiele sposobów. W wersji na słodko możesz dodać do nich owoce, bitą, śmietanę, czekoladę lub tradycyjnie ulubiony dżem. Możemy posypać je migdałami bądź cukrem pudrem. Ci co nie przepadają za kolacją w wersji słodkiej mogą je przygotować je w wersji wytrawnej,  podając je z mięsem mielonym, warzywami, serem, farszem z kapustą i grzybami. Wszystko wedle uznania. Sam przepis na naleśniki jest bananie prosty. Wystarczy, że masz pod ręką mleko,mąkę, jajka i proszek do pieczenia.

Ryż po meksykańsku

Pozornie prosty i niewyrazisty ryż może stać się pomysłem na wyśmienite danie. Jeśli lubisz eksperymentować w kuchni to pomysł idealny dla ciebie. Jest to danie pełne smaków i aromatów rodem z Meksyku. Do przygotowania tego dania potrzebujesz oczywiście głównego składnika jakim ryż oraz bulion warzywny, passatę pomidorową, papryczkę chilli, czerwoną cebulę, czosnek, szczypior, kolendrę oraz paprykę ramiro. Jest to tradycyjne danie Meksykańskie. Jest to danie dość pikantne. Z powodu dość dużej ilości papryczki chilli jest to danie nieodpowiednie dla małych dzieci.

Tofucznicza z pieczarkami i cebulą

Brzmi dość groźnie, ale nie bójcie się!! To pyszne danie na bazie tofu. Z pewnością podbije niejeden kubek smakowy. Jest to proste, wegańskie danie. Oczywiście jeśli nie lubisz tofu możesz je wymienić na inny miękki serek. To lekkie danie przygotowuje się dość szybko. Jest pożywne i syte. Możesz do niej dodać ulubione warzywa, np pomidora, ogórka czy paprykę. Wypróbuj ten przepis, a na pewno nie będziesz żałować.

To tylko niewielka ilość przepisów na dania w wersji na ciepło jakie możesz podać na śniadanie i kolację. Wymienione pomysły są na pewno smaczne, zdrowe i szybkie w przygotowaniu. Warto wypróbować podane pomysły, aby urozmaicić swoje menu. Kto powiedział, że kolacja czy śniadanie musi nudne? Nie zapominaj jednak, że śniadanie jak i kolacja są bardzo ważne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Nie pomijaj ich! Śniadanie musi być zdrowe, pełnowartościowe i sycące. Kolacja zaś powinna być lekkostrawna. Najlepiej, aby została zjedzona minimum godzinę przed snem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.